Η Βιολογία διατηρεί εξέχουσα θέση ανάμεσα στις άλλες Φυσικές Επιστήμες. Θεωρείται ως η επιστήμη οδηγός, όσον αφορά τις επιστημονικές ανακαλύψεις των τελευταίων δεκαετιών. Οι μεγάλες ανακαλύψεις των τελευταίων δεκαετιών, έγιναν μέσα από εργαστηριακές-πειραματικές παρατηρήσεις. Για τους πιο δύσπιστους, η εργαστηριακή φύση του μαθήματος μπορεί πολύ εύκολα να διαπιστωθεί, απλά και μόνο ρίχνοντας μια ματιά στα αναλυτικά προγράμματα σπουδών Βιολογίας, στις διάφορες σχολές, παγκόσμια.
Δυστυχώς όμως, αυτή η εγγενής εργαστηριακή φύση του μαθήματος καταπατάται βάναυσα και απροκάλυπτα στην μέση εκπαίδευση της Κύπρου του 2015. Δεν μπορεί να γίνει αποδεκτό ότι πηγαίνουμε αντίθετα στη φύση του μαθήματος. Το μάθημα της Βιολογίας είναι μάθημα εργαστηριακό και μόνο έτσι μπορεί να προσφέρεται στην εκπαίδευση. Δεν μπορεί ο καθηγητής να μιλά για τη χλωρίδα και να μη βγει έξω με τους μαθητές να τη μελετήσουν, σε ομάδες. Δεν μπορεί να μιλά θεωρητικά για λειτουργίες που γίνονται μέσα στα κύτταρα, ενώ οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να τις μελετούν πειραματικά, βιωματικά. Δεν μπορεί να μιλά για το DNA τη στιγμή που, πολύ εύκολα, με μια σχετικά απλή διαδικασία, οι ίδιοι οι μαθητές μπορούν να το απομονώσουν και να το πάρουν στα χέρια τους. Ποτέ δε θα ξεχάσουν αυτή την εμπειρία. Οι μαθητές ζητούν το πείραμα, καθημερινά, είναι εκείνο που τους ενθουσιάζει στη μάθηση. Αυτά μένουν στους μαθητές, όχι τα βαριά βιβλία, τα οποία τους αγχώνουν.
Γιατί δε δίνετε την
ευκαιρία στους Βιολόγους εκπαιδευτικούς να χρησιμοποιήσουν τις νέες βιωματικές
μεθόδους μάθησης, τις οποίες το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο συνεχώς παροτρύνει να
χρησιμοποιούν; Εργαστηριοποιείστε τη
Βιολογία, έστω και σταδιακά. Δείτε
τι συμβαίνει στην Ευρώπη, στην Αμερική, ακόμα και στα ιδιωτικά σχολεία, όπου η
Βιολογία ταυτίζεται με το εργαστήριο, με το πείραμα.
Ήρθε ο καιρός να
εργαστηριοποιηθεί η Βιολογία! Όχι για συνδικαλιστικούς λόγους, για λόγους ουσιαστικούς.
Για τους μαθητές μας. Για μια καλύτερη παιδεία. Ήδη αργήσαμε πολύ γι αυτό.
Ζητούμε επιτακτικά την άμεση και πλήρη εργαστηριοποίηση
της Βιολογίας από τη νέα σχολική χρονιά 2015-16.
ΣΤΗΡΙΞΤΕ ΤΗΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΜΑΣ ΥΠΟΓΡΑΦΟΝΤΑΣ ΤΟ ΑΚΟΛΟΥΘΟ ΨΗΦΙΣΜΑ
ΕΠΙΛΕΓΟΝΤΑΣ ΤΟΝ ΑΚΟΛΟΥΘΟ ΣΥΝΔΕΣΜΟ: